Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 03.05.2024, 15:19

Москвич Н.А. - вчитель Луцької ЗОШ №13

Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична [3]
Педагогічна [6]
Виховна [7]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 36
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Педагогічна

Урок української мови: "Твір-опис за поданим початком і планом"
[ Викачати з сервера (53.5 Kb) ] 17.10.2013, 22:03
                СТРУКТУРА УРОКУ
І. Організаційний етап
Знову день почався, діти!
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішати –
Кличе в подорож дзвінок.
Сьогодні в нас урок звичайний,
Та вчить багато нас чому,
Хай буде він для вас повчальним,
За це подякуємо йому.
А що ми будемо робити,
Про кого будемо говорити,
Ви можете усі сказати,
Потрібно лиш загадку відгадати.
    Їх тіло вкрите пір’ям,
    І більшість з них літають.
    То ж хто оті тварини,
    І як їх називають? (птахи)
- Діти, а як ви думаєте, чому ми сьогодні будемо говорити про птахів?
ІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань
1.    Розгадування загадкового кросворда
(вчитель виставляє ілюстрації із зображенням птахів)
                
                    
                            
                        
                    
1.    Який птах найважчий в Україні? (дрохва)
2.    Хоч гнізда свого немає.
Яйця іншим підкладає
Та у лісі в холодку
Все кує: Ку-ку! Ку-ку! (Зозуля)
3.    Швидко скрізь цей птах літає,
Безліч мушок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує (ластівки)
4.    В мене є великий хист,
Я співаю, як артист.
Спів мій радісний усюди
Люблять слухати всі люди.
5.    Довгі ноги, довгий ніс.
Прилетів – обід приніс:
Смачних жабеняток
Для своїх маляток. (лелека)
2.    Бесіда
-    Що об’єднує всіх цих тварин?
-    Чим вони відрізняються від інших тварин?
-    Чому заєць, лисичка, білочка не можуть літати, а птахи можуть?
-    Чим вкрито тіло птахів?
-    Цікаво, навіщо пташкам пір’я?  (Захищає від холоду, спеки та різних ушкоджень)
3.    Загадка
Цілий день працюю в гаї,
Діловито дзьобом б*ю .
Я не цвяхи забиваю,
Я комашок дістаю.
Вірно людям я служу,
Їм дерева стережу.
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним добуваю. (дятел)
-    Якого птаха підтримує хвіст, коли він сидить на дереві?
Відгадайте, діти, хто має носик-долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я  лісу дбає.
Він стукоче: Тук-тук!
-    Хто це там? – пита бурсук.
-    Це, - сказав поважно лев,
-    Добрий лікар всіх дерев.
Хоч я не молоток –
По дереву вдаряю.
Кожнісінький куток
Обстежувати бажаю.
Б’ється, стука молоток,
Поправляє нам садок.
Хто комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає?
ІІІ. Етап засвоєння нових знань
1.    Повідомлення теми і мети уроку
-    Сьогодні на уроці ми поговоримо про дятла. Будемо вчитися описувати дятла. А також розширимо і поповнимо знання про цього птаха.
-    Отож, завдання на сьогоднішній урок.
Любий друже! Сьогодні ти не просто учень, а знавець української мови, який повинен…
ЗНАТИ – що таке текст
-    основні ознаки тексту
ВМІТИ – розрізняти типи текстів
-    правильно складати речення
-    будувати текст
-    добирати заголовок
ЗАПАМ*ЯТАТИ – цікаву інформацію про дятла
ЦІНУВАТИ – красу природи.
2.    «Довідкове бюро Чомучок»
Чи знаєте ви, що …
Життя дятлів тісно пов*яане з   деревами. На них вони їдять, гніздяться, ховаються від ворогів. У наших лісах живе 11 видів. Найбільш поширений є дятел строкатий. Маса його 100г. розмножуються навесні. У цей час у лісі чути барабанний стуку. Живляться комахами, личинками.
3.    Розгляд фотографії дятла
-    Де живе дятел? Чим живиться? Яке забарвлення? Яка головка? Дзьоб?
4.    Словникова робота
Строкатий – має різнокольорове забарвлення.
Хвіст – твердий, пружний.
Крила – широкі і тупі, з білими плямами.
Лапи – короткі і сильні.
5.    Складання (усно) твору за поданим початком і планом (2-3 учні)
-    Що таке текст?
-    На які частини поділяється текст?
-    Які бувають тексти?
-    Що можна дібрати до тексту?
6.    Фізкультхвилинка
Раз-два — піднімається гора,

Три, чотири — це круті гірські схили,

П'ять, шість — це орли дивний танець завели,

Сім, вісім — це смерічки похилилися до річки,

Дев'ять, десять — це вода з водоспаду витіка.
7.    Зразки твору
Дятел
    На одному з дерев дятел влаштувався. Який він красивий!
    Голова й спинка чорні, на потилиці червона плямочка, а на чорних крилах білі цяточки й смуги. Весь барвистий, тому його строкатим дятлом і прозвали.
    Сів дятел на стовбур дерева. Роздовбає кору, дістає шкідника. І подумав я: недарма дятла лісовим лікарем називають. Він лікує дерева.
8.    Написання учнями твору
9.    Перевірка написаного.
10.     Зачитування кращих творів.
11.    Підсумок уроку
-    Чи сподобався вам уроку?
-    Що нового дізналися на уроці?
ІV. Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання
1.    Домашнє завдання
-    Скласти загадку про дятла.
-    Записати вірш про дятла.


Категорія: Педагогічна | Додав: sasha-str | Теги: Москвич Неля
Переглядів: 7602 | Завантажень: 271 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright sasha-str © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz