СТРУКТУРА УРОКУ І. Організаційний етап Знову день почався, діти! Всі зібрались на урок. Тож пора нам поспішати – Кличе в подорож дзвінок. Сьогодні в нас урок звичайний, Та вчить багато нас чому, Хай буде він для вас повчальним, За це подякуємо йому. А що ми будемо робити, Про кого будемо говорити, Ви можете усі сказати, Потрібно лиш загадку відгадати. Їх тіло вкрите пір’ям, І більшість з них літають. То ж хто оті тварини, І як їх називають? (птахи) - Діти, а як ви думаєте, чому ми сьогодні будемо говорити про птахів? ІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань 1. Розгадування загадкового кросворда (вчитель виставляє ілюстрації із зображенням птахів) 1. Який птах найважчий в Україні? (дрохва) 2. Хоч гнізда свого немає. Яйця іншим підкладає Та у лісі в холодку Все кує: Ку-ку! Ку-ку! (Зозуля) 3. Швидко скрізь цей птах літає, Безліч мушок поїдає, За вікном гніздо будує, Тільки в нас він не зимує (ластівки) 4. В мене є великий хист, Я співаю, як артист. Спів мій радісний усюди Люблять слухати всі люди. 5. Довгі ноги, довгий ніс. Прилетів – обід приніс: Смачних жабеняток Для своїх маляток. (лелека) 2. Бесіда - Що об’єднує всіх цих тварин? - Чим вони відрізняються від інших тварин? - Чому заєць, лисичка, білочка не можуть літати, а птахи можуть? - Чим вкрито тіло птахів? - Цікаво, навіщо пташкам пір’я? (Захищає від холоду, спеки та різних ушкоджень) 3. Загадка Цілий день працюю в гаї, Діловито дзьобом б*ю . Я не цвяхи забиваю, Я комашок дістаю. Вірно людям я служу, Їм дерева стережу. Дзьоб міцний і гострий маю, Шкідників ним добуваю. (дятел) - Якого птаха підтримує хвіст, коли він сидить на дереві? Відгадайте, діти, хто має носик-долото? Ним комах з кори виймає, Про здоров’я лісу дбає. Він стукоче: Тук-тук! - Хто це там? – пита бурсук. - Це, - сказав поважно лев, - Добрий лікар всіх дерев. Хоч я не молоток – По дереву вдаряю. Кожнісінький куток Обстежувати бажаю. Б’ється, стука молоток, Поправляє нам садок. Хто комах з кори виймає, Про здоров’я лісу дбає? ІІІ. Етап засвоєння нових знань 1. Повідомлення теми і мети уроку - Сьогодні на уроці ми поговоримо про дятла. Будемо вчитися описувати дятла. А також розширимо і поповнимо знання про цього птаха. - Отож, завдання на сьогоднішній урок. Любий друже! Сьогодні ти не просто учень, а знавець української мови, який повинен… ЗНАТИ – що таке текст - основні ознаки тексту ВМІТИ – розрізняти типи текстів - правильно складати речення - будувати текст - добирати заголовок ЗАПАМ*ЯТАТИ – цікаву інформацію про дятла ЦІНУВАТИ – красу природи. 2. «Довідкове бюро Чомучок» Чи знаєте ви, що … Життя дятлів тісно пов*яане з деревами. На них вони їдять, гніздяться, ховаються від ворогів. У наших лісах живе 11 видів. Найбільш поширений є дятел строкатий. Маса його 100г. розмножуються навесні. У цей час у лісі чути барабанний стуку. Живляться комахами, личинками. 3. Розгляд фотографії дятла - Де живе дятел? Чим живиться? Яке забарвлення? Яка головка? Дзьоб? 4. Словникова робота Строкатий – має різнокольорове забарвлення. Хвіст – твердий, пружний. Крила – широкі і тупі, з білими плямами. Лапи – короткі і сильні. 5. Складання (усно) твору за поданим початком і планом (2-3 учні) - Що таке текст? - На які частини поділяється текст? - Які бувають тексти? - Що можна дібрати до тексту? 6. Фізкультхвилинка Раз-два — піднімається гора,
Три, чотири — це круті гірські схили,
П'ять, шість — це орли дивний танець завели,
Сім, вісім — це смерічки похилилися до річки,
Дев'ять, десять — це вода з водоспаду витіка. 7. Зразки твору Дятел На одному з дерев дятел влаштувався. Який він красивий! Голова й спинка чорні, на потилиці червона плямочка, а на чорних крилах білі цяточки й смуги. Весь барвистий, тому його строкатим дятлом і прозвали. Сів дятел на стовбур дерева. Роздовбає кору, дістає шкідника. І подумав я: недарма дятла лісовим лікарем називають. Він лікує дерева. 8. Написання учнями твору 9. Перевірка написаного. 10. Зачитування кращих творів. 11. Підсумок уроку - Чи сподобався вам уроку? - Що нового дізналися на уроці? ІV. Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання 1. Домашнє завдання - Скласти загадку про дятла. - Записати вірш про дятла.
|