Структура уроку І. Організаційний етап 1. Привітання - Діти, ви помітили, що у нас на уроці присутні багато гостей, тому повернулися до них і привіталися. (Діти вітаються з гостями) 2. Перевірка готовності учнів до уроку - Погляньте усі на свої робочі місця. Хто не підготувався до уроку? 3. Організація уваги - Діти! Заплющіть очі, налаштуємося на роботу. Ви все вмієте (діти повторюють), ви все знаєте, ви розумні й творчі. Покладіть долоню на серденько. Б’ється серденько? Таке маленьке, а так багато працює. Ось і ми плідно попрацюємо. Розплющіть очі!
ІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань Звучить пісня « Є на світі моя країна». На фоні звучать слова дівчини-українки. Вишита колоссям і калиною, Вигойдана співом солов’я. Зветься веселково Україною, Нене зачарована моя. - Через століття проніч український народ дорогоцінне багатство свого генія – народні традиції та звичаї. І на сьогоднішній день в усьому світі знають і цінують українську народну кухню. 1. Повідомлення теми і мети уроку - Всі люди на Землі хочуть бути здоровими. Один мудрець сказав «Здоровий бідняк щасливіший хворого короля». А що означає «бути здоровим?» Отже, дійсно, здоровою можна назвати ту людину, яка в тому числі правильно харчується. Хто скаже, які продукти є корисними для людини? А які шкодять йому? Сьогодні ми здійснимо цікаву мандрівку до Країни Корисних продуктів. Тому темою нашого уроку є «Вибір їжі та страв», де ми навчимося правильно харчуватися, вибирати продукти. Ми будемо мандрувати по таких зупинках: 1. Село Вітамінне 2. Молочна ріка 3. Хлібні гори 4. М’ясні пагорби 5. Рибний ставок 6. Болото шкідливих напоїв 7. Яр сухариків та чіпсів 8. Галявина Солодощів - Девізом нашого уроку будуть такі слова: «Здоровим бути модно!» До нас на урок завітали 2 гостя. Це Здоровчик і Бабуся Ягуся. Здоровчик допоможе нам у вирішенні проблеми здоров’я, а Бабуся буде переконувати у протилежному. А в кінці уроку ми побачимо, хто ж був правий. ІІІ. Етап засвоєння нових знань - Село Вітамінне на нас вже чекає, своїми дарами нас пригощає. В цьому селі наша перша зупинка. Тому що основа здорового харчування – це овочі та фрукти. Але ж які овочі є найкориснішими? Зараз ви дізнаєтесь? Вч. - Першим вискочив горошок, він хвалько маленький... Горошок: Я такий чудовий хлопчик, круглий, зелененький! Якщо тільки захочу, всіх горошком пригощу! Вч. - Від образи бурячок ухопився за бочок. Буряк: Дай мені промовить слово, вислухай спочатку! Для борщу і вінегрету маю добру грядку. Капуста: Бурячку, посунься трохи – без капусти що за борщ? Я у стравах головніша, тому, друже, ти помовч! Всім відомо, що зі мною найсмачніші пиріжки Я за тебе краща вдвоє, то ж посунься, відійди! Огірок: Усі будуть дуже задоволені, з’ївши огірок маринований І свіженькі огірки всі смакують залюбки Морква: Жодного не знайдеш нині, хто незнає вітаміни Пийте мій морквяний сік і гризіть морквичку Збережете на весь вік ви румяні щічки. Вч. - Тут надувся помідор і сказав пихато: Помідор: Люба морква, це не діло! Як таке сказати сміла? Найсмачніший сік томатний, я корисний і ошатний. Вч. Обізвалася цибуля, кругла й жовта, наче куля. Цибуля: Я приправа в кожну страву, то ж хвалитись маю право Бо цибуля – всім відомо – від хвороби охорона. Картопля: Дуже скромна я картопля, непримітна з виду Та не зварите без мене, друзі, ви обіду! Вч. Спір давно кінчати час Овочі: Друзі, помиріть же нас! - Чи можна сказати, що якийсь з овочів найголовніший? Отже, всі овочі є головними! - А мешканці Фруктового саду не змогли прийти, адже сезон фруктів майже закінчився. Але вони надіслали кросворд. Фізкультхвилинка Ми лісочком йшли, йшли, йшли, грибочок знайшли. Нагнулись, підняли і далі пішли Ми лісочком йшли, йшли, йшли, малинку знайшли Нагнулись, дістали і далі пішли. Ми лісочком йшли, йшли, йшли, горішок знайшли Нагнулись, дістали і далі пішли.
- Щоб дізнатись, яка наступна зупинка, відгадайте загадку: На сметану, сир нам воно згодиться, І корисне, і смачне, тече, як водиця. Колір в нього, наче сніг, пригощу ним вас усіх. - Щоб подолати Молочну річку, треба назвати якомога більше продуктів і страв, що виготовляють з молока. - Продовжіть речення: «Хто молочні продукти вживає....» - З берегів Молочної річки ми потрапляємо на гори, а які? Хвалить його кожен, любить його кожен І дня ми без нього прожити не можем. - Ось як говорить мудрий народ про хліб (вислови) - З Хлібних гір відкривається чудовий краєвид на м’ясні пагорби та Рибний ставок. - В якому вигляді ці страви є найкориснішими? - Які м’ясні продукти є найменш корисними? - Але є біля Країни Корисних продуктів і небезпечні місця – це Болото шкідливих напоїв, Яр сухариків та чіпсів, Галявина Солодощів. Там дуже любила бувати принцеса. Вона не любила овочі, фрукти, а їла лише солодощі, чіпси і запивала газованими напоями. Одного разу вона захворіла. У неї сильно болів живіт, її нудило. Як ви думаєте, чому? Які поради ви можете дати принцессі? («Мікрофон») - Зараз ми підемо до Магазину і вибиремо для неї корисні продукти. Якщо продукт корисний, плескаємо. Якщо ні – говоримо «Ні, ні, ні!»
1. Робота з підручником (с.18-19) 2. Розгляд дитячих малюнків. ІV. Етап закріплення нових знань 1 Робота в зошиті 2.Гра «Завжди, іноді, ніколи» 3. Розгляд малюнка Карлсона та кота Матроскін. Підведення висновків, хто вживає кориснішу їжу. - Діти, як ви думаєте, які слова підходять до нашої подорожі?