Луная весела музика. І. Вступне слово вчителя. Привітання учнів. Знайомство. Шановні батьки, любі діти та всі наші гості! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань. Щойно пролунав дзвоник на перший урок в житті ваших дітей. Вони стали першокласниками. Подивіться, шановні батьки, які в вас гарні діти: веселі, жваві, непосидючі, розумні, кмітливі! Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі. Сьогодні ми всі разом вирушимо у подорож до Країни знань, яка, попереджаю, закінчиться лише через 11 років. Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але насправді це не так. Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». (Одягання емблем) У школі немає ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки. Це не цукерки, не іграшки, а знання! - Спочатку нам потрібно познайомитися. Я дуже хочу знати усі ваші імена. Разом голосно назвіть свої імена, щоб я запам’ятала усіх одразу. (Діти вигукують свої імена). - Як вас багато! А ви почули, як кого звати? Я також ні. Познайомитися ми так і не змогли. Ви, мабуть зрозуміли, що усім разом говорити не можна. Будемо говорити по черзі. Для цього потрібно підняти руку. В мікрофон голосно сказати своє ім’я. А як вас називають вдома, по лагідному, пестливо. (Діти піднімають руки, називають свої імена) ІІ. Оголошення теми уроку. - Сьогодні на уроці ми будемо говорити про людей, сім»ю, родину, Батьківщину. Скажіть, кого ви вважаєте самою головною людиною на землі? - У мене є чарівна скринька. Ось вона. Зараз кожен загляне у скриньку і побачить найважливішу Людину на Землі. Тільки давайте домовимось: поки всі діти не подивляться туди, не можна розкривати цей секрет. Домовились? - То кого ви там побачили? - Який висновок можна зробити? - Хто ж найважливіша людина на Землі? - Ось ми і дізнались, що найважливішою Людиною на Землі є кожен. Кожна людина – це особистість, і ніхто не має права принижувати її. У школі, як і скрізь, усі різні: маленькі, великі, худі, повні, хтось погано бачить і носить окуляри, а хтось не може добре ходити і використовує палицю, а ще є люди які не можуть самостійно пересуватись і їм потрібні возики. Всі ми різні. Але ми повинні поважати кожного і не зважати на відмінності. А всі разом ми складаємо цілий світ, складають державу чи країну. - То ж скажіть хто найголовніший в цьому світі? Ми - Скажіть ,будь ласка, а хто завжди поруч з нами? - Поряд з нами мама, тато, сестричка, братик, бабуся, дідусь. - А чому ви любите своїх батьків? Дид. гра «Я – не я» А тепер давайте грати – треба вам відповідати. Рано – вранці хто піднявся? А хто сонечку посміхався? Не хотів хто одягаться? А зарядку хто робив? Свої ручки хто не мив? Добре зранку готувався. Хто? А ще досі не вмивався хто? Хто здоровим хоче стати? А знання хто хоче мати? Бачу, всім вам хочеться знання пізнати і справжніми школярами скоріше стати! Молодці! Усе правильно! Ви довели, що маєте право носити звання «УЧЕНЬ» Тепер ви учні. У цьому класі ви будете кожен день отримувати подарунки. Але не цукерки, не тістечка, а знання Вчителька: Діти, ви вже знаєте, що звертаючись один до одного, виховані люди говорять чарівні слова: спасибі, дякую тощо. Зараз я буду звертатися до вас з різними проханнями, але ви виконуйте їх лише тоді, коли почуєте чарівне слово «будь ласка». Встаньте, будь ласка. Поплескайте в долоні. Поплескайте в долоні, будь ласка. Посміхніться один одному, будь ласка. Підніміть ліву ногу. Пострибайте на лівій нозі, будь ласка. Порухайте вухами. Тощо.
Хто кращий? Казка Посварилися Ручка й Олівець у пеналі Наталочки. Полягали в різні боки і мовчать. А через що? Через дрібницю: не можуть з’ясувати, хто з них кращий. Сварка почалася ще на математиці. Бере й бере Наталочка ручку, щоразу записує щось. Олівець лежить і ображається: - О, все її беруть, ніби я зовсім і не існую! Лише наприкінці уроку накреслила Наталочка два відрізки та намалювала коло – тоді він трохи заспокоївся. Коли діти почали бігати по класу та пустувати, він штовхнув легенько Ручку і каже : - І все ж я ліпший за тебе. Ось настане урок малювання – я тобі доведу. - Пхи, тільки на малюванні? А мене беруть на кожному уроці! - На читанні – ні, на праці – ні, та й на фізкультурі – ні! – зрадів Олівець. - А тебе ще рідше беруть. Лежиш – боки відлежуєш. Лише дарма місце в пеналі займаєш! - Зате написане мною можна витерти, коли помилишся, а написане тобою – ні! - А ти можеш зламатися! - А ти – цілком списатися! Так і не вдалося їм порозумітися. Лежать по різні боки, позирають скоса одне на одного… Та раптом почули вони слова вчительки : - Запам’ятайте, діти: ручка та олівець – це необхідні речі у шкільному житті, найперші ваші помічники. Бережіть їх, шануйте і ніколи не забувайте вдома! Слова вчительки так сподобались Олівцеві та Ручці, що вони помирилися.
Клятва учнів Текст читає одна особа (наприклад учитель), діти в кінці фрази хором говорять: «Клянемось!». Завжди приходити в клас на урок До того, як прокинеться в школі дзвінок – Клянетесь? Під час уроку дружно й активно Працювати. Учити усе, що потрібно – Клянетесь? Речі удома не забувати. Старанно учитись читати й писати – Клянетесь? Друзями добрими, вірними стати, Товаришам завжди допомагати – Клянетесь? А лінь, неохайність, підказки, брехню Не пустите в клас ні за яку ціну – Клянетесь?
Клятва батьків (На місці крапок робити довгу паузу). Ніколи не заходити у школу… Більше десяти разів на тиждень. Ніколи не дивитися щоденники своїх дітей… У поганому настрої. Ніколи не ходити на батьківські збори… Без привітної посмішки. Сварити своїх дітей… Тільки у крайніх випадках. Виконувати за дітей домашнє завдання… Не будемо! У нас немає ТИ. У нас немає Я. Ми - єдиний клас. Ми - одна сім'я.
Вправа «Незакінченого речення» Для того, щоб у школі був порядок та дисципліна..... Вправа «Портфель»
- Згадайте свої відчуття, коли ви вперше переступили поріг школи. - Що ж ви чекали від знайомства зі школою... (відповіді учнів по колу) - Ми будемо складати наші очікування у портфель, а у кінці року ми перевіримо чи справдились вони.
|